20 Ocak 2013 Pazar

İpek 3 aylık..


Evet minik yavru, artık 3 aylıksın..

Boyun 60cm, ve de 5590 gramsın.. Az kilo alıyorsun ve ben üzülüyorum.. İlk ay kilo alımın çok güzeldi, 1100gr almıştın,(üstelik 45 gün süren bir uzamış sarılık öykün vardı.)ben de açıkçası hiç sıkıntı yapmadım emmen konusunda, süt de vardı.. Ama 50 günlükken bronşiolit oldun sanırım ondan sonra emme düzenin bozuldu. En fazla 3-4 dakika emiyorsun.. Ve tabi ki yetmiyor.. Şimdi günde bir kaç kere mama takviyesi yapıyoruz, 20 gündür deniyoruz, 2-3 gündür bir kerede 50cc içebilmeye başladın..


Sabah erkenden kalkıyorsun ve gün içindeki uykuların genellikle 1 saati geçmiyor. Bazen 15 dakika şekerleme yapıp cin gibi kalkıyorsun.. Uyku ve beslenme konusunda hafiften bir düzen oturtmaya başlamıştık ama şu sıra anannede kalıyoruz.. Müzik,loş ortam,yatak şeklinde uyumaya başlamıştık evdeki son hafta, ben de yanında kitap okudum, kendi kitabımı hem sana hem bana..  Burada uyamadık o düzene, haftaya dönüyoruz evimize, bakalım kaldığımız yerden devam edecek miyiz.. Bu düzen oturtma konusunda çok ısrarcı olmayı düşünmüyorum, çünkü yavaştan işe de başlayacağım ve eminim zar zor oturttuğum o düzen bozulmaya başlayacak, o zaman daha çok sıkıntı yapmaya başlayacağım, hem kendimi hem evdekileri germeye başlayacağım, sonra kendi kendimize kaldığımız zamanlarda tekrar düzenimiz vardı diye tutturup yeni girişimlerde bulunacağım, sonra bozulacak(Tek ısrarım ablanda da olduğu gibi sallanmadan uyuman konusunda olacak ve umarım anannen ve de babannen bana uyacak)... Bu döngüye girip de gergin olmak istemiyorum hiç.. Bugünlerde ise genellikle emdikten ya da biberondan sonra saçlarını okşuyorum, yatırıyorum, 10-15 dakikayı buluyor dalman..  Gece bir kaç kere kalkıyoruz.. Genelde rahat ve huzurlusun..

2aydan sonra bebeklerin günlük uyku rutini hakkında da genel bir bilgi verelim.. Biz bu rutine uyuyor muyuz, genel olarak diyelim..:)


  •     Sabah 05-07 arası bir saatte kalkar. Yarım saat ila 1.5 saat oturur,oynanır,konuşulur. 1,5 saat sonra tekrar yatırılır.Bu ilk uyku 45 dakika ila 2 saat arasında sürer.İkinci uyku öğleden sonra aynı şekilde 45dakika -2saat sürer. Bunların dışındaki uykular şekerleme şeklinde. Akşam banyosunu takiben aynı saatte,aynı mekanda,aynı müzikle yatırılırsa alışır,uyur..18- 20.30 arasında ilk uzun aralıksız uykusuna dalar, 4-8 saat sürer.
Eğer ki uyku düzeni böyle değilse, şu hatalar yapılıyordur..
  • 05-07.00 da kalkılıp vakit geçirilmiyordur
  • Gündüz çok uyutuluyordur
  • Düzensiz emzirilerek biyoritm bozuluyordur
  • Memede,ana kucağında uyutuluyordur
  • Banyolar gündüz yapılıyordur
  • Geç yatsın geç kalksın deniliyordur
  • Gündüz uykuları uzatılmaya çalışılıyordur.


                       Bu ana kucağında bir şekerleme.. Uyku arasında bile tıkıştırmaya çalışıyorum biberonu ağzına.. Em em büyü, puf ol..


Kimi yakalarsan agu bugu konuşmaya çalışıyorsun.. Kucakta vakit geçirmeye bayılıyorsun.. Anakucağında yatmayı da çok sevdin diyemeyeceğim ama yine de kucakta değilsen genellikle oradasın, orada da sürekli tekme atma, çırpınma halindesin..Henüz önündeki oyuncaklara uzanmaya başlamadın ama sürekli bir dönme çalışması içindesin.. Dönmeye,kalkmaya çalışıyorsun, uykunun ilk anlarında bile kıvrım kıvrımsın, zor dalıyorsun, biraz gazlı bir bebeksin..

Emziğe alışman için çabaladım, alıyormuş gibi yapıyorsun, bir heyecan emiyorsun, pırt fırlatıyorsun..

Saçların döküldü.. Ablanın da dökülmüştü:)

Ellerini emmeye başladın..

15 günden itibaren  ağğğnnnneeeee  şeklinde ağlıyorsun.  İlk duyduğumda çok şaşırmıştım.. Sonra doktorumuz içinde ee olan kelimeleri (anneeee,memeee gibi) sık tekrarlayın öğrenir bilgisi verdi. Sen doğaçlama böyle ağlıyorsun, çok şekersin :)

Ana kucağında otururken karşıdan sana dil çıkarıyoruz,sen de bize çkarıyorsun..(Bu da doktor tavsiyesi)






2 yorum:

  1. Öncelikle Maşallah diyelim İpek hanıma:)Öyle böyle 3 ay geçti işte..6-9 derken yaşına girecekler inşallah..
    Dil çıkardığı fotoğrafa bayıldım. Ben de bizimkine dil çıkarmayı deneyeyim:)
    Biberon almıyor bizimki:( değişik marka da denedim ama almadı..Ne yapacağımı bilmiyorum. 2 saatten fazla bırakıp bir yere gidemiyorum böyle olunca..
    emziğe uğraş derim; 6 aya adar şansımız var:) ben de deniyorum hala geceleri..
    saçları bizimkinin de gitti ama sadece arkası,kel gibi duruyor resmen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz, zaman hıphızlı akıp geçiyor gerçekten de..
      Biberonsuz çok zor ya, alıştırmak gerek:) Bizimki de öyle bayıla bayıla almıyor, bir kaç tane var bende de sürekli deneye deneye zorluyorum, ağzında yuvarlayıp duruyor.. Normalde 100cc civarında içmesi gerekiyormuş, ben 60cc yapıyorum, bazen 1 saati buluyor onu da içmesi..
      Emzik almasını çok istiyorum aslında, Nazlı hiç almamıştı, bu yine corp corp emiyo 2 dak. sonra atıyo.. Belki geliştirebiliriz bakalım..
      Kafası çok güzel gerçekten ya, komik de yani, kucağıma alıp kafasını yanağıma yaslıyorum, çıplak, yanak yanağa gibi oluyoruz:)

      Sil